Wicky introduceert ‘Wicky Pils’
Na in de afgelopen jaren enkele limited edition speciaalbieren voor kinderen te hebben uitgegeven, waaronder Wicky Tripel, betreedt de limonadegigant nu massaal en ongegeneerd de mainstream pils-markt: Wicky Pils wordt de komende week naar duizenden Nederlandse supermarkten gedistribueerd.
Tijdens een impromptu online ‘mini’ editie van PilsCon, de meest gerenommeerde beurs in de pils-industrie, werd het product en de daarbij behorende marketing-strategie gepresenteerd door Wiley “Snickety” “Troubadour” Wicky, CEO van limonadegigant en lobby-instituut Wicky.
“Wij van Wicky geloven niet alleen in limonade, maar ook in innovatie”, zo begint de magnaat. “Twee jaar geleden kondigden wij Wicky Tripel aan. Dat was de eerste in een reeks limited edition Wicky smaken. ‘Jij drinkt toch ook Wicky Tripel op het schoolplein?’, zo luidde onze slogan. Nu zijn we klaar om de volgende stap te maken.”
In de resterende minuten van de presentatie legt Wiley uit hoe Wicky in samenwerking met marktleider in pils-innovatie PIT (Pils Innovation Technologies) en de universiteit van Giethoorn de nieuwe smaak heeft weten te ontwikkelen. “Het smaakt écht naar pils, maar is ook nog wel écht Wicky. Onze kartonnen drankpakjes maken plaats voor glazen flesjes in een kunststof krat, om nóg meer bij te dragen aan de experience. De nieuwe smaak bevat 5% ABV en is geschikt voor liefhebbers van alle leeftijden.”
Ouders reageren met gemengde gevoelens: “Ik zie mijn kleine Pieter-Quarel al thuiskomen met een kratje Wicky op zijn bagagedrager”, aldus de bezorgde moeder van een 11-jarige. “Moeten we nu een tweede warmkast aanschaffen?”, reageert een vader van twee basisscholieren in lichte paniek.
Volgens Klaus Slokgaar, pils- en pedagogiek-expert, is het allemaal zo erg niet: “Elk nieuw product dat gericht is op kinderen brengt altijd zorgen met zich mee voor ouders,” zegt Slokgaar, “maar we moeten ook onthouden dat kinderen prima zelf beslissingen kunnen nemen. Jij of ik zou niet als kind behandeld willen worden, waarom zij dan wel?”
Analisten van de markt- en economieteam bij Pilsnieuws verwachten dat Wicky binnenkort concurrentie kan verwachten. Wij kijken er naar uit. Cheers! Of moeten we zeggen: Proost, kids?